2 listopada 2013

Paper Passion – perfumy dla miłośników literatury

Mistrz perfum Geza Schoen stworzył znakomity zapach dla miłośników literatury. „Paper Passion” (z ang. „Papierowa pasja”) ma oddawać ową charakterystyczną woń atramentu, papieru i kleju, którą każdy bibliofil wdycha z nowo zakupionej książki.
Perfumy powstały na zamówienie wydawcy Gerarda Steidla, który zaprosił mistrza by stworzył zapach oparty na niepowtarzalnych woniach obecnych w jego pracowni oraz drukarni w Niemczech. Schoen, znany m.in. ze słynnych perfum-oszustw z serii „Escentric Molecules”, przebywał przez jakiś czas w wydawnictwie, wąchał suche i zatłuszczone strony oraz eleganckie nuty atramentu, aż znalazł idealną mieszankę, która ma stanowić literacką doskonałość w butelce.
Pomysł na „Paper Passion” powstał już w 1997 roku, kiedy projektant mody a zarazem miłośnik książek, Karl Lagerfeld, poprosił Steidla o wydrukowanie dla prasy książek o wprowadzanym właśnie na rynek zapachu perfum („Jako”). Podczas premiery książki zostały umieszczone na siedzeniach zaproszonych gości, ale Steidl odradzał takie rozwiązanie, ponieważ silna woń świeżo drukowanego papieru – jego zdaniem – mogła się źle kojarzyć podczas uruchomiania nowej marki perfum. Wówczas Lagerfeld, którego osobista biblioteka liczy podobno 300 tysięcy książek, powiedział: „Zapach świeżo wydrukowanej książki to najlepsze perfumy na świecie.”